2011. július 10., vasárnap

Forró, hideg, hideg - 3 tea a termoszba



Forróság van, olvad az aszfalt... itt az ideje kivonulni a természetbe, és egy árnyékos fa alatt megpihenve hűsítőket kortyolgatni. 3 termoszba valóval készültem mára. Forralni, hűteni, kivinni és meginni, ennyire egyszerű a recept.

3 tea a piknik-kosárba:

1. forró mentatea
a legegyszerűbb és a leghűsítőbb (melegben meleget inni, ugye...): 10-20 friss menta levelet leforrázok friss vízzel, 10 percig lefedve állni hagyom és termoszba töltöm. Lehet édesíteni, de szerintem anélkül is csodálatos.

2. málnás-mézes ice tea
gyerekbarát, koffeinmentes változat: málnás gyümölcsteát leforrázok, de csak kb. 1 dl vízzel, így készítve esszenciát, amit az ázási idő után felengedek hideg vízzel. Mézzel édesítem. Benne jégkockaként fagyasztott málna és ribizli szemek funkcionálnak.

3. citromos fekete tea jéggel
a klasszikus, mindenki kedvence - házilag nem csak egyszerű, hanem költséghatékony is (nem beszélve hogy teljesen adalékanyag mentes). Fekete, lehetőleg minőségi (szálas) teából megint esszenciát készítek, felengedem hideg vízzel, gyümölcs- vagy szőlőcukorral édesítem és friss citromot facsarok bele, illetve citromkarikákat dobok mellé. Jégkocka vagy félóra a hűtőben és mehet a termoszba!

Strandra, kerti partiba és terasz-piknikre is kiváló mind.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rusztikus almatorta

Ezt a tortát kis unokatesóm, Ambrus keresztelőjére vittem, ahol az ünnepség után beültünk egy kellemes kis helyre a Városmajorban. Az volt ...