2011. augusztus 10., szerda

Mini quiche, a kis útravaló


Gyakran készítek quiche-t (ejtsd: kis), vendégeknek, otthonra, piknikre (könnyen csomagolható, evőeszköz nem kell hozzá), egyszerű és hidegen-melegen is finom. Ráadásul nem-kulináris-fan ismerőseink előtt igen kifinomultan hat a szó: mára quiche-t csináltam egy kis salátával...voilá! Hogy azt ne is mondjam, hogy most egy kis quiche-t csináltam... ajj-jaj. Próbáltam már az eredeti, vajas omlós tészta alappal is, de egyszer sietség és lustaság ügyéből kifolyólag kipróbáltam bolti leveles tésztával... és azóta nálam ez maradt (igazi ínyencek az eredeti, klasszikus pl. Lila Fügénél). És szerintem őrült jó!! A kis vajas rétegek csak feldobják a finom tölteléket. Engem meg feldob, hogy így még egyszerűbb a dolog.



Spenótos-gombás mini-quiche


recept (12 darabos, klasszikus méretű muffin formához)

alap:
1 db 500 g-os fagyasztott leveles tészta kiolvasztva

töltelék:
400 g friss spenót megtisztítva, leöblítve
250 g gomba (itt most sima csiperkét használtam)
4 tojás (lehetőleg bio vagy mélyalmos)
2dl tej
2dl tejszín
friss kakukkfű
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
só, bors, szerecsendió

A sütőt előmelegítem 200 fokra.

Először a tölteléket készítem el.
A tojásokat kézihabverővel összekeverem a tejjel, tejszínnel, sózom-borsozom alaposan. Kész.
A gombát negyedelem (nekem most kis gombák jutottak) és forró (!) serpenyőbe dobom, majd egy kis olívaolajat is öntök rá. Így megpirítom (nem párolom), amitől finom ízt kap, az egyébként nem túl különleges csiperke is. Kb. 3-4 perc alatt kész. Hozzáadom a friss kakukkfüvet, sózom, borsozom ezt is. Kész.
A spenótot vaj és olívaolaj keverékére dobom, fokhagymát és szerecsendiót reszelek rá, sózom, borsozom. Pár perc alatt összeesik (néha keverek egyet rajta), kész.

A tésztát lisztezett deszkán kinyújtom 3-4 mm vastagra. A mélyedéseket muffinpapírral kibélelem. A tésztából egy nagyobb pohár vagy egy kisebb müzlis tál segítségével (a lényeg hogy a forma átmérőjénél úgy 3 centivel nagyobb) köröket vágok ki. Ezeket akkurátusan a muffin mélyedésekbe helyezem, ha túl lóg, nem baj - annál rusztikusabb lesz a végeredmény és több a ropogós rész.
Minden tészta kosárba egy adag spenótot és néhány szem pirított gombát teszek. Aztán felöntöm a tojásos keverékkel kb. 3/4-ig. Ha van, a tetejére parmezánt reszelek.
Mehet a sütőbe, kb. 15 perc alatt kész, de amikor már barnul a teteje, kivehető.

Mellé friss saláta a legjobb (mondjuk madársaláta és koktélparadicsom, só-bors, olívaolaj, fehér balzsamecet).

Töltelék változatok:
zsenge párolt zöldborsó + szárított sonka csíkok és a tetejére reszelt parmezán
párolt cukkini + sült piros (kápia vagy kaliforniai) paprika kockák + petrezselyem
kukorica + sonka + gomba + mozzarella gyerekeknek
feta + párolt újhagyma/póré + sült szalonna
(a tojásos keverék ugyanaz mindegyikre)

Vigyetek mini-qiuche-t a piknikre!

egy kis plusz:
ugyanez nagyban, tortaformában sütve, gomba nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rusztikus almatorta

Ezt a tortát kis unokatesóm, Ambrus keresztelőjére vittem, ahol az ünnepség után beültünk egy kellemes kis helyre a Városmajorban. Az volt ...